Błąd 000257 - Mass Air Flow Sensor (G70) - P0101 - 000 oraz 000370 - Fuel Trim

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marckin
    Classic
    • 2016
    • 19
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAB 1.8 TSI 152 KM

    Błąd 000257 - Mass Air Flow Sensor (G70) - P0101 - 000 oraz 000370 - Fuel Trim

    Cześć,
    Proszę o pomoc.
    Silnik 1.8 TSI CDAB 154 km. 2011r.
    Mam 2 błędy, które wyskakują razem w tym samym momencie:

    2 Faults Found:

    000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0101 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255
    Mileage: 154659 km
    Time Indication: 0
    Date: 2012.03.30
    Time: 16:42:41

    Freeze Frame:
    RPM: 1545 /min
    Load: 78.8 %
    Speed: 67.0 km/h
    Temperature: 93.0°C
    Temperature: 16.0°C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 14.097 V

    000370 - Fuel Trim; Bank 1
    P0172 - 000 - System Too Rich - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255
    Mileage: 154659 km
    Time Indication: 0
    Date: 2012.03.30
    Time: 16:42:41

    Kupiłem w 2016r. samochód po stłuczce. Naprawiony (głównie blacharka + chłodnica i reflektory lewe). Nie wiem czy to ma związek.
    Po ok. miesiącu użytkowania wyskoczył Check Engine z w/w błędami. W celu naprawy wykonałem już:
    - Wymiana przepływomierza na Hitachi AHF 60-37,
    - Sprawdzona kostka przy przepływomierzu oraz przewody odchodzące od kostki w celu wyeliminowania jakiegoś przetarcia/urwania/zwarcia przewodu itp.
    - Wyczyszczony został kolektor ssący,
    - Wymieniona uszczelka przy kolektorze,
    - Wymienione cewki zapłonowe na NGK,
    - Wymienione świece,
    Samochód pracuje normalnie, bez jakichkolwiek problemów,a błędy nadal są. Po skasowaniu powracają po przejechaniu ok.50-80 km.
    Może macie jeszcze jakieś pomysły? Może wgrać nową mapę silnika?
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Przyznam, że nie znam przepływomierzy marki hitachi, ale spróbuj podmienić jednak ten przepływomierz na inny sprawny na 100%
    a po drugie, ten drugi błąd występujący w dokładnie tej samej chwili może sugerować jakieś wtórne problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną czy spalaniem
    sprawdź kompresję, cewki, świece, podłącz kompa i poobserwuj bloki pomiarowe na wypadanie zapłonów itd.
    ciekawy temat
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    Pracuję...